söndag 10 april 2016

Veckan, Sofie 12år, bandy match

I måndags va dr fösta dan efter lovet. Gick bra men de är inte kul. 
Sen ha ja bara Tage de lungt när ja kom hem, typ gått runt byn.
I tisdags gjorde vi inte så mycke tro
Ja.
I onsdags stog jag å Johanna i fiket. Vi gjorde en skylt med namn å klass. 
I torsdags så gick ja till Momma efter skolan , mamma pappa Anton Sofie å chinook så vi åt middag där. 
På fredan va ja ledig så jag mamma å pappa åkte till stan för jag skulle till tandläkaren. Jag fick rälls... 
Vi va på lillänge å så. 
Igår fyllde Sofie 12 år så vi gratta henne på morron. Sen åkte jag pappa å Anton och hämtade natta å sen åkte vi till ström för Anton hade bandymatch. Dom förlora första men dom va typ 1-4 år äldre.. Så dom förlora mä 1-6. 
Sen va de massa andra åldrar som spelade emellan så vi, faster Therese, Janne Sebbe å Stoffe, faster Malin Patrik å natta for på frasses å åt. Kl 13 hade som match och den vann dom med 12-3.
Så duktiga,
Sen kom hälften av släkt en och gratta Sofie sen hade hon kalas å sen kom fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar